Followers

Tuesday, October 11, 2011

KAWAN , SAHABAT , TEMANN ~


Assalamualikum wbt . Hi ! Hmm . Perjalanan hidup yang sangat mencabar dan amat menyulitkan . Kita tidak terlepas dari diujui dengan pelbagai ujian dan dugaan dari Sang Pencipta , ALLAH SWT . Begitu juga aku . Macam2 sudah terjadi sebelum ini dan aku tidak tahu apa yang akan terjadi selepas ini , alangkah bagusnya aku mempunyai kuasa sakti yang bisa melihat apa yang bakal tejadi sebentar lagi agar aku perkemaskan langkah untuk menghadapinya . Namun ia tidak akan mungkin berlaku . Kerana aku hanya insan biasa yang sentiasa melakukan silap dan salah . Hmm . Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang . Kawan-kawan yang aku ada sekarang . Ya , kawan-kawan baik aku atau besties aku . Mereka sentiasa ada disisi aku tatkala aku gmbira atau sedih . Aku bersyukur dengan plihan aku sekarang dan aku rasa aku buat pilihan yang tepat ! Bukan pilihan yaang salah ! Hmm . Ya , dulu diwaktu zaman kegemilanagn besties aku , kami sangat bahagia , gembira dan sangat2 serasi dan sehaluan . Namun , entah mana silapnya , sehingga mahligai persahabtan yang kami bina bersama retak menanti belah dan sudahpun terbelah menanti dikuburkan sahaja . Mungkin khilaf aku , sehingga menjadi macam ni, i guess . Tapi , etahlah . Nilailah dari mata kau bagaimanakah aku ini sepanjang kita menjadi teman tapi mesra ! Alangkah mesra dan indahnya diwaktu itu ! Hmm . Kawan , kemana kita tak pergi ? Cakap ? Semua kita pergi . Banyak kenangan bersama ! Banyak masa kita luangkan bersama ! Namun , pengakhirannya bengini . Apapun , aku tetap bersyukur dan terus bersykur kepada-NYA diatas apa yang telah terjadi . Pengajaran dan proses pematangan yang sangat bermakna bagi aku . BAYU , MELO , FARED , BELLA , LEMON , HANIS , JAI terima kasih sahabat . Semoga inilah pengakhiram cerita kita dan tiada lagi sengketa antara kita . Yang pergi , biarlah pergi . Mungikin kita tidak pantas bersama dengan mereka . Barangkali kita tidak mencapai 'class' nya . Tapi tidak bermakna kita tiada 'class' kan? :P hhaha . Buat 'mereka' , terima kasih kerana memberi aku ruang dan peluang untuk mengenali diri kalian . Banyak kenangan kita bersama . Abadikan kenagan kita bersama . Mungkin ini jalan yang terbaik buat kita . Walaubagaimanapun , kita tetap pernah bersama , susah dan senang bersama dan banyak masa kita habsikan bersama . Kenanglah itu dalam diri kalian . Aku mungkin ta dapat memberi apa2 pada kalian , namun , kenanglah kenagan dan detik setiap saat aku bersama kalian . Ia tidak mungkin lagi akan berlaku . Hmm ~





Buaat 'DS' , kenaglah sambutan hari jadi dekat rumah awk . walaupun ianya tidak seberapa , namun aku yakin , ia merupakan kenanagn yg sukar untuk kita kembalikan . Thnks foreverythng dan maafkan saya jika ada salah & silap sehinggakan kita tidak lagi bersama . Buat 'MH' , entry ulangtahun kelahiran kau masih lagi diblog aku . Juga bersama gambar2 dektik dan ketika kita menyambut ulangtahun kelahiran kau bersama di Qb . Aku harap kau kenag saat itu sampai bila2 kerana aku rasa detik itu sangat manisss dan aku yakin ia takkan kembali . Terima kasih MH . Maafkan aku jika aku ada silap dan salah . Hmm . Buat 'FA' , entahhh . Dimana siapnya juga aku tidak tahu . Persahabatan kita TERGANTUNG . Mungkin aku tidak lagi dipelukan dan tidak sesuai untuk berkawan denagn kau lagi . Kebarangkaliannya sangat tingga sbb kau menggantungkan persahabatan kita tanpa kata . Kau biarkan aku tertanya-tanya . Hmm . Mugkin aku ada salah kepadamu . Maafkan aku sahabat .dan terima kasih untuk segalanya ~ Mungkin ada hikmah yang maha besar
menanti kita dan mesti ada sebab & musababnya kenapa kita jadi sebegini .Aku yakin dan sangat yakin . Semoga Allah merahmati kita semua . Sekali lagi aku mohin ampun dan maaf . Halalkan makan dan minum . Semoga semuanya suda berakhir . Aku harap lagi tiada lagi cacian dan makian . Kalau masih ada rasa tidap puas hati , datang berjumpa slaw talk bersama . Tidak perlu menggunakan FACEBOOK sebagai medan pelepas geram dgn mengupdate status yang memaki hamun aku . Maaf jika ayat aku kasar , namun itulah hakikat ~

# SEKADAR RENUNGAN ~

RASULULLAH SAW bersabda yang maksudnya: Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naungan-Nya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah di antaranya ialah: Pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang SAHABAT yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: Aku takut kepada Allah!”, orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.” (Riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah).

-----> dua orang SAHABAT yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah

# Semoga kita tergolong dalam golongan tersebut . Mudahmudahan . Aminnnn

No comments: