Followers

Monday, December 13, 2010

TINGGAL KENANGAN !






Assalamualikum wbt . Aku kembali mengisi masa lapang dengan coretan aku yg tidak seberapa ini . Hmm . Kalian kenal dgn gamba di atas ? Mungkin kalian kenal & mungkin tidak . Hmm . Aku pun tidak tahu knp , aku tergerak hati untuk menulis tentang dia . Tentang seorang sahabat aku dimana dulu , aku & dia penah harungi suka & duka bersama . Entah , dimana silapnya , tempoh persahabatan aku dan dia terhenti gara-gara salah paham sehingga akibatny persahabatn aku dan dia terus HILANG . Aku bukan jenis lupa kawan . walau seberpa buruk pun kawan aku itu , aku tetap ingat dia dan dia sentiasa aku kenang dan sentiasa dalam dakapan doa aku . Percaturan yg Allah aturkan sgtsgt menguji tahap kemampuan aku sebagai seorang hamba yg hina & kerdil . Walaupun , kini aku dan dia 'JAUH' , namun , aku ta pernah lpakan dia . Walaupun , dia da buat mcm2 pada aku . Sekali dia berkawan dgn aku , selamanya dia tetap kawan aku . Tiada istila putus kawan dalm kamus hati aku . Hmm . Aku sentiasa berdoa , agar suatu hari nanti persahabatan aku dan dia kembali pulih seperti biasa , sbb aku tahu MEMUTUSKAN TALI SILATURRAHIM SESAMA UMAT ISLAM HUKUMNYA HARAM & BERDOSA . Hmm . Biarlah . aku pun buntu , ta tahu na buat mcm mana . Apa yang pasti , selama tempoh aku menjalani persahabatan dengan dia , aku sudah menjadi seorang sahabat yg terbaik untuknya . Terpulang lah untuk dia menilai aku mcm mne . Mungkin jodoh persahabatan aku dan dia ta lama . Hmm . Doa aku agar dia sentiasa bahagia & ceria dalam menghadapi hari2 dan mendatang serta aku harap dia tidak hapuskan semua kenangan indah & pahit sepanjng aku dan dia bersama . Echal , kalau echal baca , BIG THANK YOU . I ta penah anggap yg i putus kawan dgn U . U ttp kawan I , hingga alam SYURGA . insyaAllah . Echal , hidup kita takkan pernah lari dr maslah . Mungkin ada hikmah yg besar menanti kita setelah dugaan yg telah menimpa kita . U jaga diri baik2 . Semoga tiada dendan antara kita . Seingga kita bertemu lagi ..

1 comment:

SOLL SOLVVEN said...

thx echal , sbb sudi baca blog i yg ta seberapa ni :)
i miss u
<3